Woensdag 22 maart 2017 - Ho Chi Minh - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Jolex6762 - WaarBenJij.nu Woensdag 22 maart 2017 - Ho Chi Minh - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Jolex6762 - WaarBenJij.nu

Woensdag 22 maart 2017 - Ho Chi Minh

Door: Lex Goedhart

22 Maart 2017 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Vandaag de 1ste volle dag. Gisteren aangekomen en de eerste indrukken van Ho Chi Minh City opgedaan, beter bekend als Saigon.

Vandaag hebben wij een city-tour gedaan met de groep. Eerste indruk van de groep. Een diverse en leuke groep. De tour vandaag bestond uit 6 attracties en of bezoeken.
De ochtend startte met een bezoek aan het Reunification Palace. Het oude paleis in het voormalige Zuid Vietnam. Leuk om te zien en herinneringen op te kalen wat er op 30 april 1975 is gebeurd.
De tweede attractie bestond uit de Tempel van de Jade Keizer. Dat blijft toch indrukwekkend hoe Boeddhisten hun vredig geloof beleiden. De laatste attractie in de ochtend was een bezoek aan een overdekte markt genaamde Ben Thanh Market.

Vervolgens zijn wij gaan lunchen in een afgelegen restaurant in een steegje. Waar wij goed hebben geluncht.

Gelijk na de lunch zijn wij gaan wandelen langs de Notre Dame Cathedral, Post Office en het War Remnants Museum. Dat laatste was indrukwekkend met confronterende foto's uit de Vietnam- oorlog weliswaar bekeken door de Vietcong-ogen. Feit is en blijft alles draait om geld en macht. Het gebruikte middel waren de ideologieën die tegenover elkaar stonden namelijk het kapitalisme tegenover het communisme. Heden ten dage worden geloofsovertuigingen tegenover elkaar gezet of kleurtjes.

Nu even de blog bijhouden, lekker douchen en eten met de groep.

Gr. Lex & Jolanda

• 22 Maart 2017 - 12:36

Adoré:

Hallo luitjes,

Ik kom net van de oogcontrole af, zodoende kon ik niet gelijk reageren.
    Mooie foto's. Zodra ik dadelijk weer thuis ben ga ik nog beter bekijken. Zit nu nog bij Luus en Ed waar jullie de groetjes van krijgen.

Veel plezier,
    Adoré

• 22 Maart 2017 - 14:24

Jolanda:

Leuk hoor geniet er maar lekker van met zijn tweetjes

• 22 Maart 2017 - 14:33

Jacky Agterberg:

Hoi Lex en Jo,

Je twijfelde, maar leuk dat juliie toch een blog bijhouden.
    Leuk voor de achterblijvers. Geniet ervan en we zien wel weer een bericht van jullie.

LIEFS jACKY

• 22 Maart 2017 - 15:41

Pa En Ma:

Veel plezier en geniet er van leuke foto's Groetjes van ons en van Rieka die is hier op visite.

• 22 Maart 2017 - 19:49

Richard :

Veel plezier, en geniet van de vietnameese

• 22 Maart 2017 - 20:12

Michel Van Der Kroon:

Leuke blog en mooie foto's. Veel plezier en genieten.
    groetjes Michel vdk

• 22 Maart 2017 - 22:40

Miriam :

Wat gaaf om op deze manier te lezen hoe jullie het hebben!
    Ik herken al dingen in jullie verhaal van mijn reis (jaren geleden).
    Zijn jullie nog/al bij de ambassade geweest vanwaar de helicopters vertrokken? Vond ik ook erg indrukwekkend.
    Ik kijk nu al uit naar jullie volgende verslag.