Vrijdag 31 maart - Vinh - Reisverslag uit Vinh, Vietnam van Jolex6762 - WaarBenJij.nu Vrijdag 31 maart - Vinh - Reisverslag uit Vinh, Vietnam van Jolex6762 - WaarBenJij.nu

Vrijdag 31 maart - Vinh

Door: Jolanda

31 Maart 2017 | Vietnam, Vinh

Gisteren een super leuke dag gehad. Het zonnetje scheen weer. Vandaag twee grotten op het programma, de eerste was de "Paradiso Cave". Eerst 670 meter omhoog klimmen om vervolgens weer te dalen in de grotten, echt mooi. Daarna doorgereden richting de Phong Nha Cave. Eerst in het dorpje bij een lokaal restaurantje met z'n zessen wat gegeten. Vervolgens gingen we met bootjes naar de grot, heel bijzonder. 'S avonds met twee taxi's naar restaurant 7th Heaven, heerlijk en gezellig restaurantje.
Vandaag een reisdag naar Vinh. Hele mooie route over de Ho Chi Minh route. Mooie route, maar meer armoede en veel koeien op de weg die gewoon lagen te slapen. Onderweg nog gestopt bij een indrukwekkend monument ter nagedachtenis aan 10 jonge vrouwen die hier om het leven kwamen in de Vietnam oorlog. Daarna ook nog ren stop bij een rubberboom- en thee plantage? Aangekomen bij het hotel begon het lekker hard te regenen en onweren. Over ruim een uur met nog een paar anderen afgesproken om de stad in te gaan en daarna wat te eten. Hoop dat het nog droog wordt.

• 02 April 2017 - 13:33

Adoré:

Hoi hoi, zo jullie vervelen je niet zo te lezen.
    Ik zou het niet durven om een grot in te gaan en dan zo hoog klimmen. Hoogtevrees.
    Rubberbootjes komt me bekend voor, heeft mijn vader gedaan toen wij nog in Indonesië woonden. Heb nog steeds het mes wat mijn vader toen gebruikte.
    Oh jongens wat is dit genieten voor jullie, zo'n reis maak je nooit meer.
    Jullie laatste week gaat in en dus dubbel genieten.
    Heel veel plezier en tot gauw.