Donderdag 23 maart 2017 - Reisverslag uit Bến Tre, Vietnam van Jolex6762 - WaarBenJij.nu Donderdag 23 maart 2017 - Reisverslag uit Bến Tre, Vietnam van Jolex6762 - WaarBenJij.nu

Donderdag 23 maart 2017

Door: Lex Goedhart

23 Maart 2017 | Vietnam, Bến Tre

De 2de dag. Gisteravond nog met 4 groepsgenotenn"doorgezakt" in een café. Met vele soorten bier uit de tap. Heerlijk bier. Vanochtend om 7.30 uur gewekt en Vanuit Ho Chi Minh City naar Ben Tre gereisd met de bus. Gelegen in de Mekong delta. Jaren geleden nog vrij lastig bereikbaar met pontjes en schepen. Vanaf 2010 beter bereikbaar met een aantal bruggen. Dus nog weinig bezocht door toeristen.

Drie attracties vandaag op het programma. Twee tempels in de ochtend. Onderweg hebben wij Vietnamese koffie gedronken en hebbben wij de "happyroom" gebruikt. De lunch was perfect met uitzicht op de Mekong rivier.

Na de lunch hebben wij een mooie fietstocht gemaakt van 19 kilometer buiten Ben Tre. Leuk om de reacties te ervaren van de bevolking in de Mekong delta. Hello, hello, hello en ja dat ging de hele middag wel door. Na een pauze en een coke begonnen wij aan de laatste 8 kilometer. Waarna wij werden opgepikt met de bus en gebracht naar het Viet Uc Hotel in Ben Tre. Lekker douchen en zo avondeten.

Foto's volgen.

• 23 Maart 2017 - 12:15

Jolanda:

Happyroom!!?? Happy ending ook? En aan de coke jullie raken aan lager wal haha

• 23 Maart 2017 - 16:56

Adoré:

Hoe is het slapen daar, hebben ze daar bedden die lang genoeg zijn voor Lex?
    Lijkt me heel mooi daar te fietsen. Smakelijk eten

• 23 Maart 2017 - 17:02

Adoré:

Mooi hotel trouwens

• 23 Maart 2017 - 22:08

Miriam :

Het land gaat hard achteruit als ik het zo lees......happyrooms en coke

• 23 Maart 2017 - 22:10

Miriam :

In de mekong delta zijn de spring rolls het lekkerst dus vergeet ze niet te bestellen

• 24 Maart 2017 - 00:39

Haha, happyroom is de wc en wie wordt er nou niet happy als je het kwijt bent en tja de coke......
    Bedden zijn groter dan bij ons hoor Adoré, dus gaat prima. Nu koffer dichtdoen, varen en vanavond een binnenlandse vlucht naar Danang.